قشم جزیره ای بزرگ میان خلیج فارس
نوشته شده توسط : triptravel

بیشتر مردم وقتی به سفر در ایران فکر می کنند ، به شیراز و اصفهان ، برادران بزرگ تاریخ و تمدن ایران فکر می کنند. در حالی که در واقع دو جزیره بزرگ وجود دارد: کیش و قشم ، تعداد کمی از گرشگران ، ایران را با مقاصد جزیره ای تصور می کنند. هر دو جزیره مناطق آزاد تجاری هستند و گردشگران خارجی تا 14 روز بدون ویزا می توانند در آنجا بمانند. این جزایر، جزایر "معمولی" نیستند. به این معنا که نباید انتظار سواحل به همراه درختان نخل و لباس های معمول جزیره ای را در آنجا داشته باشید ، اما از نظر اکوتوریسم و ​​ژئوتوریسم بسیار غنی هستند. قشم ، بزرگترین جزیره خلیج فارس به شکل دلفین ، دارای جاذبه های طبیعی فراوانی است ، از جزایر بکر گرفته تا جنگل ها ، دره ها تا غارها و همه جور حیات وحش و میراث فرهنگی در این جزیره یافت می شود. برای تهیه بلیط هواپیما میتوانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

جزیره ناز

جزیره ناز در ساحل جنوبی قشم واقع شده است. در هنگام جزر دریا می توانید روی شن های نرم پر از صدف های دریایی و مرجان های رنگارنگ قدم بزنید. این قسمت از جزیره همچنین مکان مناسب برای مسابقه اتومبیلرانی و کامیون سواری است. به محض وقوع  مد ، دشوار است تصور کنید که این زمین های به سرعت زیر آب پنهان می شوند. جزر و مد جزیره ناز توسط سریال معروف تلویزیونی ایرانی ، پایتخت ، در اپیزودی معروف شد که در آن خانواده ای بی خبر از این پدیده ، در هنگام جزر و مد ماشین خود را در جزیره پارک می کنند و گیر می کنند ، ماشین آنها و متعلقات به تدریج در اثر جزر و مد به زیر آب می رود.

 

جنگل های حرا

این جنگل که درست در پشت قسمت شمالی جزیره قشم واقع شده است . در جنگل حرا ، ریشه ها و بسترهای لجنی در هنگام جزر ظاهر می شوند ، اما این جنگل در هنگام مد کاملا ناپدید می شود. ریشه حرا در آب نمک خلیج فارس است ، اما سیستم تصفیه پوسته درختها ، نمک را استخراج می کند و باعث می شود آب شیرین به برگها برسد. این جنگل عمدتا برای ماهیگیری ، قایق های توریستی و مقدار کمی برای خوراک دام مورد استفاده قرار می گیرد. لاک پشت های دریایی ، خرچنگ ، ​​میگو ، مار ، حواصیل و پلیکان از جمله حیواناتی هستند که این جنگل را خانه خود می دانند.

 

جزیره هنگام

جزیره هنگام در قسمت جنوبی جزیره قشم واقع شده است ، جایی که قایق های توریستی برای دیدن بازی دلفین ها در زمان طلوع خورشید و صبح زود در آنجا توقف می کنند. همچنین انواع مختلفی از انواع ماهی های گرمسیری و موجودات دریایی در "آکواریوم" طبیعی خلیج فارس وجود دارد. همچنین غزالهای خاصی در این جزیره زندگی می کنند و گفته می شود که آنها با فشار دادن سم های خود به زمین ، آب شیرین به دست می آورند. جزیره هنگام خود مملو از سازه های جالب سنگی و تشکیل شده از ماسه های براق سیاه است که روی ماسه های بژ پاشیده شده است.

 

دره ستاره ها

مردم محلی بر این باورند که یک بار ستاره ای روی این منطقه سقوط کرده است و در نتیجه اشکال سنگی را ایجاد کرده که به نظر می رسد از یک سیاره دیگر آمده است. در حقیقت ، این اشکال نتیجه سالها فرسایش ناشی از بارش شدید باران است. این دره از  ماسه و سنگ تشکیل شده است و سازه های صخره ای آن تشکیل شده از ستون های بلند ، به همراه  مسیرهایی مانند دره ،  که از میان آنها می گذرد. افسانه های محلی می گویند که دره ستارگان ، محل زندگی ارواح سرگردان است .

 

بندر لافت

بندر لافت قسمت باله شکل جزیره قشم و در کنار جنگل حرا واقع شده است. اگرچه اکثر افراد شهر یزد را بیشتر اوقات شهر بادگیرها می پندارند ، اما در این بندر بناهای معماری ایرانی دوران باستان وجود دارد که برای ایجاد تهویه طبیعی استفاده می شود ، و میتواند به راحتی با شهر یزد رقابت کند. چندین آب انبار قدیمی نیز در اینجا وجود دارد و هنوز هم توسط مردم محلی استفاده می شود. در این شهر بندری همچنین محل های برای چاه های آب به وجود آمده است که آب تمیزی و گوارایی را ذخیره می کند . اگرچه در گذشته تعداد چاه ها برابر با تعداد روزهای یک سال کبیسه بود ، اما به کمتر از 100 عدد کاهش یافته است و هر کدام با یک نام خاص نام گذاری شده اند.

 

غار نمکدان

غار نمکی نمکدان ، با طول 6850 متر ، طولانی ترین غار طبیعی جهان است. این غار که در قسمت جنوب غربی جزیره واقع شده است ، حاصل جمع شدن آب دریا در گسل ها می باشد. راهروهای طولانی به وسیله یک گنبد شگفت انگیز با آویزهای سفید ، مزین شده است که چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

 

غار خوربس

غار خورباس که مشرف به خلیج فارس است ، بخشی طبیعی و بخشی ساخته دست بشر را شامل می شود. این غارها از داخل توسط یک سری تونل به هم متصل می شوند که گفته می شود توسط ایرانیان باستان تراشیده شده است. گفته می شود که ممکن است از این غار به عنوان یک سیستم مراقبت برای هشدار در برابر حملات قریب الوقوع دشمنان استفاده شده باشد.

قشم جزیره ای بزرگ میان خلیج فارس





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: